wtorek, 22 września 2015

Przepyszne kruche ciasto śliwkowe w 45 minut:)



Nie jestem perfekcyjna Panią domu, ale jakimś totalnym beztalenciem tez nie. Jednak wiadomo, że jak chodzi o pieczenie to czasem coś urośnie, czasem opadnie ( hah nieźle zabrzmiało), często się przypali, albo wyjdzie zakalec ;/ 
Ale moje drogie, nie przy tym cieście!!!
Tu Wam gwarantuję, że nawet jeśli żadne ciasto Wam nie wychodzi to Wam się uda na bank!!!
Przepis jest bardzo prosty !!!


Na ciasto:

 250 gram mąki pszennej
100 gram mąki ryżowej lub ziemniaczanej
100 gram cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
200 gram masła
50 gram oleju
1 jajko
można dodać kilka łyżek wiórek kokosowych

Owoce:

1,5 kg śliwek
50 gram cukru brązowego







Myjemy śliwki, kroimy na połówki i wyciągamy pestki. Przekładamy na patelnię zasypujemy cukrem i smażymy około 15 minut, aż zmiękną i puszczą sok.
Wszystkie suche składniki połączyć potem dodajecie pokrojone w kosteczkę masło, olej, jajko.  Ja wyrabiam w Thermomixie wiec u mnie to zajmuje minutę, jeżeli nie macie oczywiście wyrabiacie ciasto w rękach. Połowę ciasta wykładacie na blachę o wymiarach 25x35 cm zalewamy to śliwkami i druga połową ciasta przykrywamy śliwki. Ja ciasto jak jakby kruszę na wierzch. 
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 175 stopni przez około 30 minut aż zrobi się złoto brązowe na górze:)

I voila, gotowe!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz